ارتفاع قدمت اکثر برف تمیز کن و آبپاش اتومبیل و رفع عیب آن

سه شنبه 27 تير 1396
15:11
Waller Clark

کیف لپ تاپ ارزان قیمت و با ترقی تکنولوژی , برای ارتقاء آسایش و ایمنی در رانندگی , سیستم‌های مختلفی ابداع و به کار گرفته میشوند . برف‌پاک‌کن و آبپاش شیشه جلو هم یکی از اولی سیستم‌هایی است که برای افزایش ایمنی رانندگی در کیف لپ تاپها به کار دریافت شد .

به گزارش تارنما اتومبیل , احتمال دارد یک نیاز برای داشتن رویت کرد اکثر در طول رانندگی باعث به پیدایش این سیستم بی آلایش البته ضروری شده‌است البته کار به جایی رسیده ‌ که منفعت از برف پاک کن و آبپاش برای شیشه عقب در بعضا ‌کیف لپ تاپها و چراغ‌های جلو , یک آپشن محسوب میشود . اما برای طول قدمت بیشتر این سیستم معمولی و رفع عیب آن , چه نکاتی را باید مورد علاقه قرار دهیم؟

معایب و شیوه های رفع آن‌

یکی از رایج‌ترین خطاها در سیستم شیشه‌شور شیشه‌ها , تهیه و تنظیم نبودن آنهاست . برای این منظور نخست باید‌ از گونه نازل شیشه‌شور کیف لپ تاپ خویش اطلاعات کافی داشته باشیم ; چرا که در برخی‌ مدل‌ها , این نازل ‌روی برف‌پاک‌کن قرار دارد و نیازی به تهیه و تنظیم آن نیست ( مثل خانواده پژو ۴۰۵ ) , در برخی‌ مدل‌ها مثل پراید می‌توان با یک سوزن , طرف پاشش و زاویه آن را تغییر‌و تحول اعطا کرد و در برخی‌ کیف لپ تاپ‌ها ( نظیر پژو ۲۰۶ ) بازنویسی نازل آبپاش منجر به خرابی آن و کارکرد نادرستش میشود . البته با فرض اینکه سیستم آبپاش , به طور کامل از کار افتاده است , چه راهکاری را بایستی در پیش بگیریم؟
خوبتر است تا در رتبه اول از کارکرد پمپ شیشه‌شور مطمئن شویم . عدم کارکرد آن قادر است ناشی از قطع شدن سوکت برق , سوختن فیوز آن و یا این که سوختن و گریپاژ خویش پمپ آبپاش باشد . پمپ سوخته را می بایست بده بستان کرد و رفع‌گیر آن نیز نیاز به صرف وقت و اعتنا زیادی داراست که به صرفه نیست . در شرایطی‌که عیب از این قسمت‌ها فقدان و پمپ و کلید فعال‌کننده آن فراهم به کار بودند , بررسی می کنیم که پمپ تماما در محل خود‌ روی محفظه قرار داشته باشد .

در مرحله آنگاه به سراغ شلنگ‌ها و مسیر آبرسانی میرویم . به خاطر تقسیم‌شدن آب‌ روی نازل‌ها , مدام شلنگ‌ها با اتصالاتی به نیز مرتبط میگردند . این اتصالات شایسته ترین محل برای تشکیل رسوب و قفل‌شدن مسیر آب می باشند . از محکم‌بودن و گشوده بودن مسیر آنان اطمینان پیدا میکنیم و از پمپ تا اولی اتصال را انقطاع کرده و چگونگی جنبش آب را داخل شلنگ در اختیار گرفتن می کنیم چرا‌که نیم‌سوز شدن و ضعیف شدن پمپ هم مثل مسدود بودن مسیر آب می‌تواند از شدت پاشش کاهش دهد . با باز بودن هر قسمت , به نصیب بعدی رفته و این مسیر را ادامه میدهیم تا به نازل‌ها برسیم . در صورتی‌که که شلنگ‌ها دارنده رسوب میباشند , خوب تر است تا آنان‌را با نمونه‌های تازه و سالم ردوبدل کنیم . می‌توان از شلنگ گزینه فایده در آکواریوم هم فایده گرفت که ظاهر روشن آن میتواند در آینده در عیب‌یابی این بخش هم کمک‌رسان باشد .

نگهداری‌
همیشه محافظت هزینه و اشتباهات کمتری در مقابل تعمیر و سرویس خواهد داشت . اگر چه که شاید شیشه‌شور و برف‌پاک‌کن برای شیشه عقب یا چراغ‌های جلو هم نصب شده باشد البته مطمئنا مهمترین کارکرد آن برای شیشه جلو است که روءیت کرد راننده را تامین می‌نماید . منبع آب این سیستم درون محیط پیشرانه قرار میگیرد . در جايگاه نخستین می بایست مراقب باشیم تا این محیط هیچوقت فارغ از آب نباشد , به دلیل آنکه گرمای موتور بوسیله ظرف جذب‌شده و باعث به گرمادیدگی و کاهش عمر آن می گردد .
البته ایرادات رایج در‌این سیستم از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ سیستم شیشه‌شور کیف لپ تاپ شامل قطعاتی از جنس پلاستیک است .

وجود آب شهری با داشتن املاح دوچندان , سبب ساخت رسوب و گرفتگی در آن میشود . ضمن این‌که آب به‌تنهایی نمی‌تواند شیشه را تمیز و درخشان نماید . البته استفاده از هر افزودنی و یا این که مایع شیشه‌شوری هم در‌این بخش مجاز وجود ندارد ; به دلیل آن که بعضی از این مواد مانند نمک و الکل که برای پرهیز از یخ‌زدن به غلط استفاده می‌شوند , باعث خورندگی و یا این که خشک‌شدن تیغه‌ها خواهند شد . اما بهترین محلول , اضافه‌کردن یه خرده شیشه‌شور به آب درون محفظه و یا این که بهره از مایعات شیشه‌شورِ باکیفیت و مطمئن است . به دلیل آن که برخی از مایعات جانور در بازار به هیچ عنوان کیفیت واجب را نداشته و سبب ساز بروز مشکلاتی در آتی برای تیغه‌ها و شیشه اتومبیل می گردند .

ضمن این‌که همت کنیم مدام از آب جوشیده برای این بخش استعمال کنیم . حتی‌الامکان عملکرد کنیم که این مخزن همیشه دارای آب باشد تا جدا از پیشگیری برای گرمادیدگی آن , پمپ بدون آب شاغل نباشد‌ به دلیل آنکه که‌این رخداد هم باعث فساد آن میشود و نیز می تواند آلودگی‌های جانور در ظرف را وارد غربال خویش و مسیر آبرسانی کند . کارایی کنیم هر چند وقت یک‌بار هم


برچسب ها: بک لینک ,
[ بازدید : 150 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کیف لپ تاپ alexa است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]