جوش آوردن اتومبیل‌ در فصل‌تابستان

چهارشنبه 28 تير 1396
11:44
Waller Clark

کارل بنز هرچند در صدر در تجارت موفقیتی به دست نیاورد و بخت به وی روی خوشی نشان نداد , ولی با تلاش‌های بی‌وقفه توانست تعدادی امتیاز حیاتی برای ایجاد و کامل شدن موتورهای دوزمانه اخذ کند . او تا وقتیکه به كيف لپ تاپ اپل نمی‌رسید , دست از کار نمی‌کشید . او با یاری مخترعان و همکاران جدیدش و با پشتیبانی مالی بانکی در مانهایم , کمپانی سهامی را تاسیس کرد . ۵۰ درصد سهام این موسسه در اختیار کارل بود , البته به عنوان یک عضو هیات‌مدیره و سهام‌دار از حق اظهارنظر کمتری نسبت به دیگران برخوردار بود . چراکه همیاران و دیگر سهامداران شرکت درصدد بودند به نوعی نفوذ خود را در شرکت ارتقا دهند و این رفتارها منجر شد کارل بنز بعداز 1‌سال کمپانی را کنار گذاشتن کند .
در همان سال بنز پشتیبان مالی دیگر به نام «فردریک ویلهم ایلینگر» در «ماکس رز» پیدا کرد . فردریک مغازه دوچرخه‌فروشی داشت و بنز متوجه عشق زیاد او به وسایل موتوری شد و در به عبارتی روزگار بود که بنز با کمک فردریک و یک کمپانی دیگر , کمپانی خویش را به اسم بنز راه اندازی کرد . آنها توانستند نیروی کار شرکت خود را به ۲۵نفر افزایش دهند و تا جایی ترقی کردند که دیگر قدرتمند بودند امتیاز ساخت موتورهای بنزی خویش را به سایر افراد واگذار کنند . پس از این بود که بنز تصمیم گرفت تمام وقتش را صرف بسط موتورهای کیف لپ تاپ کند . آخر و عاقبت وی موتورهای چهارزمانه بنزینی خویش را روی کالسکه‌ای نصب کرد و در سال ۱۸۸۶م بود که توانست از نخستین کیف لپ تاپ بنزینی خویش افتتاح نماید و آن را به سناریو عمومی بگذارد . تا سال ۱۸۸۷م او ۳ جور از این کیف لپ تاپها را طراحی کرد . بنز , جور ابتدا را در سال ۱۹۰۶م به موزه آلمان اهدا کرد . دسته دوم را تعدادی بار پباده سازی و تجدید بنا کرد و نوع سوم هم دارنده چرخ‌های چوبی بود که همسرش , برای نخستین‌بار با این کیف لپ تاپ به مسافرت طولانی رفت . در سال ۱۸۸۶م بنز توانست به مرحله‌ای از توفیق برسد که تولیداتش دیگر جوابگوی تقاضای مردم کمبود , در سود تصمیم گرفت کارخانه خویش را گسترش دهد . به‌تدریج «بنز» درخصوص کیف لپ تاپسازی پیشتاز شد و در سال ۱۸۹۹م به کمپانی سهامی بلندمرتبه تبدیل شد . به گونه ای که در آن روزگار هر ساله ۵۷۲ دستگاه کیف لپ تاپ ایجاد می‌کرد .

خاطرات یک مدیریت رادیاتوری
افرادی که در صنعت رادیاتورسازی کیف لپ تاپ عمل دارا هستند , «عباس ملکی‌تهران» را از به دور و نزدیک می شناسند . ۳۰ سال پیش در چنین روزهایی بود که وی مسئولیت کارخانه «ایران‌رادیاتور» که یکی پرمسئله‌ترین کارخانه‌های زیرپوشش سازمان بسط و مرمت مملکت بود را به‌دست گرفت .
«ملکی‌تهرانی» اما این ایام تیتر قائم جایگاه ارشد تیم صنعتی ایران‌کیف لپ تاپ را نیز در کارنامه خود داراست . همینطور از روزهایی که فعالیت خود را در ایران‌رادیاتور آغاز کرد خاطرات جالبی داراست و گفته است :

«شروع کار جمهوری اسلامی ایران رادیاتور از سال ۶۴ بود . آن سال شرایط صنعت رادیاتور دوچندان آشفته بود . جنگ نفت‌کش‌ها در تنگه‌هرمز چالش اقتصادی کشور ایران را تشدید میکرد . سهمیه ارزی کلیه شرکت‌ها جدا شده بود و زیرا سمت معاونت سازمان توسعه و بازسازی را داشتم , به تمام مشکل ها آشنا بودم و می‌دانستم ایران‌رادیاتور از شرکت‌های پر دردسر سازمان بسط و نوسازی است .
ما آن روزها پیروز شدیم از محل قراردادهایی که با ارگان‌ها بسته بودیم ارز قابل‌توجهی برای شرکت ایران‌رادیاتور تامین کنیم .
زمینه کاری شرکت نیز ساخت رادیاتورهای سواری و کامیون بود . به محض این که به ملازم همکاران وارد شرکت شدیم , می‌دانستیم که می بایست با چالش تقابل کنیم و ازآنجاکه پشتوانه‌ای برای تامین مواد نخستین کمبود , در اول جنبش , شرکت را با تعدیل نیرو مواجه کردیم و تا انتها زمان چالش که دوره‌ای ۴ ساله بود , تولیدمان را در‌حد سالانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ بدن مراقبت کردیم . از افتخارات ما این است که اکثری از تغییراتی که در تشکیل داد رادیاتور مورد نیاز انجام یافته , از محل پیشنهادات همیاران در شوراها بوده است , یعنی هنگامی یک نفر روی پروژه‌ای کار میکند , از مجموعه نظرخواهی کرده و مثل یک پروژه تحقیقاتی روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند» .
او در‌پی خاطرات خود درباره ایران‌رادیاتور گفته است : «سال ۸۱ - ۸۰ از سنگین‌ترین سال‌هایی بود که کمتر از سال‌های چالش مبارزه برای ما کمبود و از لحاظ اقتصادی وضعیت‌مان به مراتب سخت‌تر از گذشته بود , ولی به لطف آفریدگار در‌این شرایط برنده شدیم حدود ۲ برابر ظرفیت اسمی کمپانی تولید داشته باشیم و در ۲۸ بازار جهانی حضور پیدا کردیم و سودمان را نسبت به سال ۶۵ - ۶۴ , هزار برابر کردیم»


برچسب ها: بک لینک ,
[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کیف لپ تاپ alexa است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]