فساد واترپمپ چه خساراتی در ادامه دارد؟

چهارشنبه 28 تير 1396
11:58
Waller Clark

پمپ آب یا این که همان واترپمپ چقدر برای سیستم خنک کننده اهمیت دارد؟ برای فهم و شعور ریلکس تر این زمینه می قدرت واترپمپ را با قلب آدم مقایسه کرد که در صورتی‌که از کار تلمبه زدن بیفتد , جریان خون وجود نخواهد داشت و فرد خواهد مرد . به همین صورت در صورتیکه چرخه پمپ آب اتومبیل یا کامیون هم حاد شود , کیف لپ تاپ بیش تر از حد گرم شده و از کار خواهد زمین خورد .


از مراحل احتراق بنزین در موتور , حرارتی در حدود دو هزار تا ۲۵۰۰ رتبه سانتی گراد ساخت میشود و صرفا با چندین لیتر سیال مثل آب و یا ترکیبی از آب و ضد یخ و ضد جوش بایستی موتور را به دمایی بین ۹۰ تا ۹۵ مرتبه سانتی گراد رساند و آن را خنک کرد . پمپ آب , گرمای تولیدشده بوسیله موتورهای باطن سوز را پخش می کند تا حرارت موتور در حد مناسب مراقبت شود . این وسیله شکلی مدور دارااست و از اتاقک هایی تشکیل شده که محوری در راءس دارد . آب درون موتور برای گردش درون مجاری آن نیاز به نیرو یا این که در واقع پمپی دارد که آب را با فشار به درون موتور براند . این وظیفه به عهده واترپمپ است که نیروی خویش را توسط تسمه از موتور میگیرد و با گردش آن , آب از رادیاتور به باطن موتور و از آن جا برای خنک شدن , دوباره وارد رادیاتور میگردد .

واترپمپ ابزاری است که با انتقال مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور نقش مهمی در خنک کردن آن ایفا می کند . به باور کارشناسان , این وسیله از مهمترین اجزای سیستم خنک کننده کیف لپ تاپ محسوب می شود که مانع گرم شدن بیش تر از حد موتور می گردد و در چهره بررسی نکردن عصر ای آن سبب ساز به تعمیرات پرهزینه و گزاف خواهد شد . در شرایطی‌که پمپ آب با فشار اندک کار کند , باز زیان قابل توجهی را به رادیاتور , شیلنگ ها , ترموستات و غیره وارد می کند .

خوبتر است در‌این مواقع کیف لپ تاپ را به کنار جاده کشانده و دیگر به رانندگی ادامه ندهید زیرا در غیر این رخ دمای موتور بالا رفته و سبب ساز از در میان رفتن واشر سرسیلندر و صدمات بعدی به موتور خواهد شد . در صورتیکه صدای زوزه مانندی از موتور شنیدید , نشان می دهد که رابط پمپ آب عالی کار نمیکند . در چنین شرایطی پمپ آغاز به چکه کردن می نماید , بدین ترتیب مراقب قطرات آب زیر کیف لپ تاپ باشید و مرحله مایع خنک کننده را چک فرمائید و طی یک برنامه منظم به بده بستان آن بپردازید تا مطمئن گردید که دیگر نشتی نیست .

اجزای سیستم خنک کننده دربرگیرنده موارد زیر است : واترپمپ که مایع خنک کننده را باطن مجاری درون سرسیلندر و بدنه موتور به حرکت در می آورد . رادیاتور محیط ای مشبک مثل است که تبادل حرارتی زیاد متعددی با هوا دارد و برای انتقال گرمای مایع خنک کننده به هوا پباده سازی شده است . آب پس ازخنک شدن در رادیاتور , فراهم انتقال دوباره به موتور می شود . ترموستات وسیله ای است که با در دست گرفتن ورود و خروج مایع خنک کننده , دمای موتور را در حد ثابتی نگه می‌دارد .

درپوش رادیاتور فشار سیستم مایع خنک کننده را در دست گرفتن می کند , باعث ارتقا دمای نقطه جوش مایع خنک کننده شده و بازدارنده خروج آب از رادیاتور می‌شود . شیلنگ یا این که رابط های متعدد که مایع خنک کننده را از موتور در راستای رادیاتور و بالعکس منتقل می کنند . زمان دقیق تعویض پمپ آب معلوم وجود ندارد اما بسته به ساخت و مدل آن , معمولا ارتفاع عمری لا به لا ۱۰۰هزار تا ۱۵۰ هزار کیلومتر دارد . با یقین با به کار به دست آوردن اقدامات ایمنی , عمر سیستم خنک کننده موتور بیشتر شده و جلوی مخارج گزاف را خواهد گرفت &# كيف لپ تاپ اپل ;


برچسب ها: بک لینک ,
[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کیف لپ تاپ alexa است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]